حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واقعه غدیر تفسیر مساله مهم ولایت و رهبری جامعه اسلامی است، اظهار داشت: بازخوانی واقعه غدیر این مهم را به جامعه بیان می‌کند که هیچ جامعه‌ای بدون رهبر دینی نمی‌تواند به سرمنزل مقصود برسد.

حجت الاسلام فخری  غدیر را  ثمره نبوت دانست و گفت: بازخوانی واقعه غدیر خم و انتقال آن به نسل کنونی و مسلمانان در عصر کنونی و در دورانی که دشمنان اسلام سعی در ضربه زدن به ارکان دین اسلام را دارند، از ضروریات است.

غدیر مبنای حکومت اسلامی 
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی نیز گفت: واقعه غدیرخم ساری و جاری است و حکومت اسلامی را پایه‌گذاری کرد.
حجت الاسلام صفدرمحمدی افزود: نبی مکرم اسلام با تعیین جانشین و مطرح کردن مساله ولایت بنای حکومت اسلامی را بنا نهادند.
وی اظهار داشت: با مطرح شدن مساله ولایت و جانشینی پیامبر اسلام (ص) دشمنان و کافران مایوس شدند چنانکه در آیات قرآن کریم یاس و ناامیدی کافران پس از تعیین جانشین توسط پیامبر مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: غدیر علاوه بر اینکه عید الله‌اکبر است و ولایت امیرالمومنین(ع) را بیان می‌کند، به مسااله ولایت بر تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی نیز اشاره دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: وحدت و همبستگی مسلمانان پیام بزرگ غدیر است و این انسجام می‌تواند مانعی در برابر دشمنان اسلام باشد.
غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در آن مکان و در جریان آیین حجة الوداع حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع) را پس از خود به ولایت مسلمانان جهان اعلام کرد.

 پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و حضرت علی‌بن ابی‌طالب را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از جانب پروردگار متعال معرفی کرد.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.