حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غدیر ماندگاری اسلام را رقم می‌زند و به عبارتی تدوام مسیر دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب آمده غدیر می‌تواند محور وحدت باشد چون اصل غدیر را کسی منکر نشده است و اهل سنت نیز اصل غدیر را قبول کرده‌اند.

وی ادامه داد: غدیر چون از مشترکات مسلمانان است می‌تواند پرچم وحدت را به اهتزا درآورد و مانع  تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام و قرآن در میان امت اسلامی شود.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر به پیام بزرگ غدیر اشاره کرد و افزود: پیام بزرگ غدیر این است که جامعه بشری بدون رهبری الهی نمی‌تواند دوام و بقا یابد و وجود امام و رهبری الهی ضرورتی مهم برای جامعه بشری به ویژه امت اسلام اعم از شیعه و سنی است.

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در آن مکان و در جریان آیین حجة‌الوداع، حضرت علی (ع) را پس از خود به ولایت مسلمانان جهان اعلام کرد.

 پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و حضرت علی ابن ابی طالب را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از جانب پروردگار متعال معرفی کرد.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.