حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی افزود: مسوولان باید خود را در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد بازخواست قرار دهند و در کنار آن، ضعف‌ها را در این زمینه جبران کنند.

وی با تاکید بر بسترسازی برای اشاعه فرهنگ متعالی امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: مسوولان در این خصوص وظیفه سنگین‌تری را نسبت به مردم عادی بر عهده دارند و باید در این رابطه عملکرد قابل توجهی نیز داشته باشند.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و عمومی است و تمام آحاد جامعه در این خصوص مسوول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: ظرفیت‌های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه گفت: فلسفه ماه محرم، امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید نهایت بهره را از این ماه برد.

مصطفی حبیبی ادامه داد: در این ماه می‌توان به نحو شایسته مساله حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کرد که این امر نیازمند همکاری مسوولان دسته‌های عزاداری است.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه و مسوولان مربوطه حمایت‌های لازم را از آمران به معروف و ناهیان از منکر دارند زیرا این امر به تشویق افراد برای امر به معروف و نهی از منکر منجر می‌شود.

وی گفت: در آستانه ماه محرم می‌توان امر به معروف و نهی از منکر نوشتاری را نیز در جامعه ترویج کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت‌ها در سطح استان باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد، گفت: باید بحث نظم داخلی و رعایت شئونات در داخل سالن برگزاری کنسرت مورد توجه جدی باشد تا شاهد بی‌نظمی در اجرای کنسرت‌ها نباشیم.

امر به معروف و نهی از منکر ۲ فریضه از فروع دین مبین اسلام بوده که بارها بر اجرای آن در آیات قرآن کریم تاکید شده است.
امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و افرادی که این فریضه‌ بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.
۹‪۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.