حسن کوماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی مودیان مالیاتی جدید، فرارهای مالیاتی و دریافت معوقه‌ها از جمله مهمترین موارد این بخش به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی مصمم است که برای افزایش درآمدهای مالیاتی، به بخش تولید فشاری وارد نشود و در این راستا، جلوگیری از فرار مالیاتی را در دستور کار قرار داده‌است.

وی بیان کرد: نظام مالیاتی کشور حامی اصلی بخش تولید است و از راه هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در این راستا قدم برمی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: فرایند مالیات‌گیری در استان باید معطوف به شناسایی فعالیت‌های زیرزمینی، فرارهای مالیاتی و رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی باشد.

کوماسی از برنامه‌ریزی برای راه اندازی شعبه مبارزه با فرار مالیاتی در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این شعبه در راستای رسیدگی به انواع مختلف فرار مالیاتی از جمله استفاده غیرمعمول از کارت‌های بازرگانی راه اندازی می‌شود که در حال رایزنی با قوه قضائیه برای تحقق آن هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت پرونده فرار مالیاتی در راستای اجرای ماده‌های قانونی مرتبط در دادگاه باز است و روند رسیدگی به آنها جریان دارد.

سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال  درآمد دولتی در آذربایجان غربی جمع آوری می شود که حدود ۹۰ درصد آن مربوط به درآمدهای مالیاتی است.

آذربایجان غربی نزدیک به یک درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می کند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.