حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در نخستین جلسه توجیهی دبیران و رابطان هیات‌های مذهبی شهرستان ارومیه افزود: منش و اخلاق خادمان اهل‌بیت (ع) در این شوراها باید با سایر مردم متفاوت باشد و مردم باید در معاشرت با ما اخلاق و متانت دینی و اهل‌بیت (ع) را احساس کنند.

وی ادامه داد: عملکرد شورای هیئات مذهبی در زمینه بلوک‌بندی مناطق و هیات‌ها قابل تقدیر است و باید در به ثمرنشستن این طرح تمامی توان شورا به‌کار گرفته‌شود.

وی اهتمام به اقامه نماز و روزه، انجام‌ مستحبات، صداقت در کلام، دوری از غیبت، احسان و نیکوکاری و دستگیری از فقرا و نیازمندان و امانت‌داری را از جمله ویژگی‌های برجسته شیعیان عنوان کرد و گفت: اعضای شورای هیئات مذهبی باید به عنوان خادمان اهل بیت (ع) بیش از دیگران به این صفات آراسته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، توجه ویژه هیات های مذهبی به بیان معارف حسینی و عاشورایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در عزاداری‌های ایام محرم امسال باید توجه بیشتری به این مسائل صورت گیرد و زمینه اعتلای دینی و مذهبی مردم در راستای شناخت بیشتر از معارف حسینی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فراهم شود.

بیش از سه هزار هیات مذهبی در آذربایجان غربی فعالیت دارد که بیش از یک دهم این تعداد در ارومیه فعال است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.