مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آمادگی کامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان برای حضور در دومین جشنواره ملی گردشگری خبر داد.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اعلام اینکه دومین جشنواره ملی گردشگری و همچنین ششمین جشنواره ملی صنایع دستی مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد افزود: این جشنواره از 26 تا 29 مرداد ماه سالجاری در پارک جنگلی محل دایمی نمایشگاه های استان برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری جشنواره ها را فرصتی برای شناساندن استان در سطح کشور و در سطح ملی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شده و تا به حال 16 استان اعلام آمادگی کرده اند.

جباری از حضور ، 20 غرفه بوم گردی، 8 سیاه چادر، 4 غرفه گروه هنری، 12 غرفه اداره کل میراث فرهنگی، 6  گروه آیینی و فرهنگی وهنری، 13 گروه چادرهای عشایر که 5 گروه مربوط به آذربایجان غربی است و چندین غرفه دیگر که تا زمان برگزاری جشنواره به مجموع غرفه ها اضافه خواهد شد خبر داد و با اشاره به اینکه 20 غرفه در جشنواره را به 20 شرکت کننده فعال در حوزه بوم گردی اختصاص داده ایم افزود:  امسال در زمینه اقامت در واحدهای بوم گردی در استان 7 هزار نفر اقامت ثبت شده که شاهد افزایش 100 درصدی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد حضور 8 چادر عشایری از استانهای کشور در این جشنواره خواهیم بود گفت: در این چادرها به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و زندگی عشایر پرداخته می شود.

جباری با بیان اینکه حضور  گروه های هنری نیز در این جشنواره زینت بخش این جشنواره است تاکید کرد: این گروههای فرهنگی و آیینی جایگاه خاصی دارند و از استانهای قزوین، همدان، مرکزی، ایلام، خراسان شمالی و رضوی ، کردستان به معرفی آداب رسوم و سنت های خود می پردازند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از معرفی اولین موزه کودک در این جشنواره خبر داد و گفت: انجمن های صنفی و ادارات و تشکل های مرتبط با جشنواره نیز حضور فعال و گسترده برای معرفی استان و جاذبه های آن خواهند داشت.

وی از حضور غرفه های مربوط به برخی بانک ها، بیمارستانها از جمله آفتاب، بیمارستان امید، بیمارستان آذربایجان، و همچنین سازمان تامین اجتماعی، و غرفه گردشگری سلامت نیز در این جشنواره خبر داد و گفت: حضور این غرفه ها در نمایشگاه می تواند مسافران و بازدید کنندگان را به استفاده از بسته های سفر ارزان قیمت تشویق کنند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.