مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امید آذربایجان‌غربی گفت: بطور میانگین سالانه 1500 بیمار مبتلا به سرطان در این مرکز پذیرش و تشکیل پرونده می دهند.

سیروس صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بیان کرد: تمامی مراجعه کنندگان بزرگسال بوده که در بین بیماران، سرطان مری و معده در مردان و سرطان سینه در زنان رایج تر است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۹هزار و ۶۹۱ بیمار شیمی درمانی و یک هزار و ۶۱۳بیمار در این مرکز پرتو درمانی شده اند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امید آذربایجان‌غربی با اشاره به ارائه خدمات در این مرکز به بیماران افزود: سرای اقامتی امید دارای ۴طبقه و ۳۲ سوئیت مجزا است  که دارای تمامی امکانات رفاهی کامل و سالن غذاخوری بوده و  کلیه خدمات ارائه شده به بیماران و همراهان بصورت رایگان است.

 صادقی ادامه داد: بطور میانگین روزانه ۱۰۰نفر در سرای اقامتی پذیرش میشوند همچنین گفتنی است که هزینه های جاری و نگهداری ماهیانه این واحد  تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه این انجمن یک سازمان کاملا مردم نهاد است، اظهار کرد: تمامی هزینه ها مرهون فعالیت ها و کمک های مردمی بوده است و تاکنون هیچ بودجه ای از سوی دولت برای این انجمن تخصیص نیافته است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امید آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۳۱بیمار جدید برای اولین بار  وارد سیستم مددکاری این مجموعه شده  که مبلغ حمایت انجمن و مددکاری قریب به ۷۰۰میلیون تومان بوده است که در سه بخش تامین هزینه های پزشکی، تامین دارو و  هزینه های زندگی برای این بیماران صرف شده است.

وی با بیان اینکه که بخشی از هزینه های بیماران از طریق خدمات بیمه ای تامین می شود گفت: در وضعیت فعلی انجمن با دومشکل عمده مواجه است، اول اینکه انتظار داریم مبلغی که بیمه ها از محل درمان متعهد به پرداخت هستند بطور ماهیانه به حساب این انجمن واریز کنند. مشکل دیگری که انجمن با آن روبرو است،سقف عملکردی است که بیمه سلامت برای انجمن تعیین کرده و انتظار میرود این بیمه سقف عملکرد ارائه خدمات به بیمار ر افزایش دهد و یا محدودیتی قائل نشوند.

صادقی در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش انجمن و افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در سال ۹۶، تعداد مراجعه کنندگان نیز افزایش یافته است و هزینه های جاری از جمله تعداد پرسنل نیز افزایش یافته است،در نتیجه انجمن در وضعیت فعلی به کمک های خیرین نیاز دارد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.