به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه و شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبالغی از حساب وی، مراتب در اسرع وقت دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با شناسایی ۳ نفر متهم در شهرستان تهران بیش از ۸۵۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از سرقت‌های اینترنتی و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه خریداری شده با وجوه مالباختگان کشف و ضبط شد.
این مقام مسئول گفت: در روند رسیدگی به پرونده مشخص گردید که این فرد با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی از قبیل دوست‌یابی و ... و با اشتراک‌گذاری و تبلیغ و انتشار آن در صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی پرمخاطب اقدام به تشویق کاربران به نصب و سپس هدایت آنان به صفحات پرداخت جعلی، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کرد.
سرهنگ نصرتی افزود: متهم مورد نظر تعداد ۱۶۰ نفر شاکی داشته و اطلاعات بیش از ۲۵۰۰  کارت بانکی را  به سرقت برده است و  ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری شده که با تلاش‌های کارشناسان این پلیس از سرقت بیش از ۲۳۰۰ حساب بانکی پیشگیری بعمل آمد.
وی به شهروندان توصیه کرد: همواره اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر تهیه نمایند و از خرید نرم‌افزار از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1238658
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.