چنگیز نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با اجرای طرح‌های توسعه زیرساختی، بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ سایت روستایی از سیستم آنالوگ و قدیمی به سیستم پیشرفته همراه‌اول ارتقا یافته که این امر علاوه بر توسعه خدمات اینترنتی در افزایش کیفیت تماس‌ها نیز اثرگذار بوده‌است.

وی همچنین از تلاش مستمر برای ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در این راستا امسال ۷۹ طرح دربخش انتقال، سوئیچ، توسعه روستایی و فیبر نوری در استان توسط این شرکت افتتاح شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این طرح ها، ۶۸ پروژه دیگر نیز به مناسبت روز جهانی مخابرات با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

سرپرست شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری چهار هزار نفر به مشترکان تلفن ثابت استان و هشت هزار و ۴۰۰ مشترک جدید نیز به جمع مشترکان اینترنت پرسرعت اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: ارتقا و توسعه سیستم FTTH از جمله اهداف این شرکت در سال جاری است که امسال ۵۰۰ مشترک جدید در این حوزه پذیرش شدند.

نوری بیان کرد: امسال علاوه بر ارومیه توسعه سیستم FTTH در شهرهای بازرگان، خوی، ماکو، بوکان، میاندوآب و مهاباد نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی در زمینه سرویس FTTH جزء استان‌های پیشرو کشور است و با این سرویس، مشترکان امکان خرید اینترنت با سرعت بالا را خواهندداشت.

وی اظهار داشت: همراه‌اول خدمات خود را در نقاط شهری، روستایی و پوشش مکالمه صوتی با کیفیت ۲G ارائه می‌دهد و بر مبنای تعهد ارائه اینترنت دیتا در داخل شهرها و روستاها با کیفیت ۳G، ۴G و LTE است.

سرپرست شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: ۲هزار مشترک در بستر فیبر نوری بدون محدودیت و به‌صورت پایدار از این سیستم در استان استفاده می‌کنند که فاز دوم توسعه بستر فیبر نوری در شهرستان‌های پیرانشهر، نقده، سلماس و سردشت درحال اجراست.

ارائه خدمات مخابراتی از جمله برنامه‌های دولت‌های مختلف بوده ولی در دولت تدبیر و امید شاهد رشد جهشی خدمات در این بخش بوده ایم.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.