به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری سرپرست مخابرات استان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون بیش از۴هزار مشترک جدید تلفن ثابت و بیش از ۸۴۰۰ مشترک جدید اینترنت پرسرعت در استان به مشترکان مخابرات اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: مخابرات استان برای ارتقا و بهبود کیفیت دسترسی به اینترنت، در حال حرکت به سمت VDSL و FTTH است که در این راستا از ابتدای امسال ۵۰۰ مشترک جدید FTTH در شهرهای ارومیه، بازرگان، ماکو، خوی، میاندوآب، مهاباد و بوکان از این سرویس بهره‌مند شدند و در فاز دوم ارائه این سرویس در شهرهای پیرانشهر، سردشت، نقده و سلماس نیز ارائه خواهدشد.

سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی افزود: امسال ۲۳ پروژه در زمینه تلفن ثابت در شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، مهاباد، سردشت، تکاب، نقده، شوط، بوکان، سلماس و پلدشت تعریف شده ضمن اینکه ۷۹ پروژه با اعتبار ۴میلیارد تومان در بسترهای انتقال دیتا، سوییچ شهری، توسعه روستایی، توسعه فیبر و زیرساخت افتتاح شده و علاوه بر این تعداد پروژه، ۶۷ پروژه در روز جهانی مخابرات با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

نوری ادامه داد: تعریف ۱۰۰ کیلومتر پروژه فیبر در شهرهای استان، تعریف ۱۰۰ کیلومتر پروژه فیبر برای بهبود کیفیت ارتباطات روستایی، راه‌اندازی پروژه وای‌فای عمومی در ۴۰ نقطه شهری و حذف قبوض تلفن ثابت از اول مهرماه از دیگر برنامه‌های مخابرات استان بوده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در استان نزدیک به ۲۴۰.۰۰۰ مشترک اینترنت پرسرعت ای‌دی‌اس‌ال (ADSL) داریم و تعداد کارکنان ما نیز ۲۱۰۰ نیروی رسمی و شرکتی فعال است و در زمینه استفاده از پیمانکاران بدلیل عدم نتیجه مناسب دیگر پیمانکاران محلی به کارگیری نخواهیم کرد.

سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان در زمینه سرویس FTTH جزو استان‌های پیشرو کشور است خاطر نشان کرد: با این سرویس، مشترکان امکان خرید اینترنت با سرعت بالا همچون ۳۰ مگابایت بر ثانیه را خواهندداشت و مخابرات استان نیز در حال حاضر در حال بسترسازی این سرویس بطور رایگان برای مشترکان است.

نوری در مورد مشکلات دیتای موبایل در جاده‌ها نیز گفت: پروانه همراه اول تعریف داشته و بر این اساس همراه‌اول خدمات خود را در نقاط شهری، نقاط روستایی و پوشش مکالمه صوتی با کیفیت ۲G را ارائه می‌دهد و بر مبنای تعهد ارائه اینترنت دیتا در داخل شهرها و روستاها با کیفیت ۳G، ۴G و LTE ارائه می‌دهد با این حال که ارائه اینترنت دیتای پرسرعت و نسل جدید جزو تعهدات همراه اول نیست پیشنهاد تجهیز جاده‌ها را به همراه اول ارائه کرده‌ایم.

سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی در مورد مشکل نبود کارت‌های تلفن بویژه برای زندانیان و سربازان هم گفت: کارت های تلفن نسل جدید امکان شارژ شدن دارند و مخابرات استان درحال تجهیز سیستم برای امکان خرید و وارد کردن شارژ به کارت تلفن‌های قدیمی است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1237531
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.