کامبیز شاوله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه در مدرسه «علی خسروی» مهاباد با حضور ۹ مشاور مجرب، متخصص و با تجریه فعالیت خود را آغاز کرده و آماده ارایه مشاوره و راهنمایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته است.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد این پایگاه مشاوره انتخاب رشته مجاز کنکور سراسری توسط آموزش و پرورش و مشاوره‌های گروهی،  فردی و نرم افزاری به منظور جلوگیری از فریب کاری مراکز غیر علمی است.

وی با بیان اینکه مشاوران آموزش و پرورش بهتر می‌توانند در تعیین اولویت‌های رشته شهرها به داوطلبان کنکور کمک کنند، اضافه کرد: مراجعان علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره‌های اختصاصی فهرستی رایانه‌ای از رشته‌های متناسب با رتبه و علاقمندی را نیز دریافت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: این پایگاه نقش موثری در پاسخ دهی به دغدغه‌های خانواده ها نسبت به این امر مهم و سرنوشت ساز دارند.

شاوله با بیان اینکه در این پایگاه اطلاعات کامل به دانش آموزان ارایه می‌شود تا آنها با آگاهی از همه جزئیات انتخاب رشته این مسیر مهم را سپری کنند، یادآور شد: دانش آموزان مجاز به انتخاب رشته برای شناخت به تمامی جزئیات انتخاب رشته و اشراف کامل بر آن باید صبر و حوصله به خرج دهند تا انتخاب رشته‌ای آگاهانه داشته باشند.

وی تاکید کرد: پایگاه انتخاب رشته از هشت صبح تا ساعت ۲۰ آماده ارایه خدمات انتخاب رشته به داوطلبان کنکور سراسری ۹۸ است.

نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است.

فرایند انتخاب رشته داوطلبانی که در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند از روز گذشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شوند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ و انجام مراحل انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی از روز پنجشنبه هفته گذشته بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار داده شده و برای تمام داوطلبان قابل مشاهده و دریافت است.

هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و  زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان دریافت کنند.

کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه امسال با رقابت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب برگزار شد.

امسال سه هزار و ۷۱۵ نفر در مهابادی در کنکور سراسری شرکت کردند.

۹۹۰۳/۳۰۲۰/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.