محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین ۳۸۰ روستا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که نیازمند ایمن‌سازی است.

وی اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم، بنیاد مسکن عملیات ایمن‌سازی در روستاهای باقی‌مانده را نیز اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به جابجایی روستاهای در معرض خطر اظهار داشت: تاکنون ۲۳ روستای در معرض خطر به دلیل قرارگیری در مسیل در آذربایجان‌غربی جابجا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساخت مسکن ایمن از دیگر راهکارهای مقابله با سوانح است و باید با تشویق روستاییان و ترویج ایمن‌سازی در روستاها این امر را گسترش دهیم.

بدلی با اشاره به اینکه در راستای تشویق روستاییان تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته‌است، اضافه کرد: پیش از این سقف تسهیلات پرداختی به مساکن روستایی ۲۵۰ میلیون ریال بود که این رقم ۱۵۰ میلیون ریال بیشتر شده‌است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد، تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.