جلال محمودزاده روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران شهرهای مختلف جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد افزود: کشور ما از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده و رسانه‌ها با توجه به این موضوع باید وحدت ملی را خط قرمز خود دانسته و برای همدلی و وحدت در بین جامعه تلاش کنند.

وی با با بیان اینکه خبرنگاران همواره جلوتر از مسوولان هستند، ادامه داد: در بسیاری از کم‌کاری‌ها و مشکلاتی که در جامعه پدید می‌آید، خبرنگاران قبل از مسوولان حاضر و نسبت به آگاهی بخشی به مردم اقدام می‌کنند.

وی شغل خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور دانست و اضافه کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز درخواست می‌کنم این موضوع را برای خبرنگاران استان و بهره‌مندی آنان از مزایای این قانون پیگیری کنند.

محمودزاده اظهار داشت: خبرنگاران به واسطه جایگاه و رسالتی که دارند می‌توانند با استفاده از آمار، اطلاعات و نقدهای منصفانه، مسوولان کشور را در توسعه و آبادانی کشور یاری کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد هم در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: این اداره تمام تلاش خود را برای حمایت از این قشر تاثیرگزار در جامعه انجام خواهد داد و قدردان زحمات شبانه‌روزی اصحاب رسانه خواهد بود.

سیامند جوانبخت اضافه کرد:  از نمایندگان رسانه‌ها انتظار می‌رود با نگاه واقع‌نگر، تخصصی و بدون غرض‌ورزی مسائل و مشکلات جامعه را منعکس کنند و پل ارتباطی میان مدیران و مردم باشند.

وی رسانه‌ها را بهترین تحلیل‌کننده و منتقد عملکرد مسوولان دانست و افزود: در جنگ روانی و اقتصادی که دشمنان ناحق علیه ملت ایران روا داشته‌اند، رسانه‌ها بهترین مدافع و سنگر اصلی خواهند بود.  

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری به عنوان روز «خبرنگار» تعیین شده است.

مراسم روز خبرنگار امروز شنبه با حضور اصحاب رسانه جنوب آذربایجان‌غربی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس خانه مطبوعات استان، فرماندار مهاباد و شماری از امسوولان این شهرستان برگزار شد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.