حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در مهاباد اظهار داشت: رسانه‌ها باید خود را باور کرده و آنچنان با قدرت حرکت‌کنند که به جای وابستگی به سایر قوا قادر باشند آنها را به خود وابسته سازند.

وی با تاکید بر آنکه باید سن رسانه‌های استان و کیفیت انتشار مطالب آنها مورد مطالعه و پژوهش قرار گیرد،  افزود: با گسترش روز افزون فضای مجازی در بین اقشار مختلف نیاز امروز جامعه فراگیری سواد رسانه‌ای است که به عنوان یک ضرورت باید احساس شده و ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید اقتصادنگار باشد تا توسعه یافتگی در جامعه محقق شود، گفت: مطبوعات و روزنامه‌های استان باید در زمینه ورود و فعالیت در بورس تلاش کرده و به طور جدی در آن ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران استان ما باید پایین بودن فرهنگ مطالعه و خرید کتاب در مقایسه با استان های همجوار را مورد بررسی قرار داده و در خصوص تعداد کم سینماها و بی توجهی به بورس واکنش‌های رسانه‌ای نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در خبر تنها سرعت مهم نیست بلکه باید صحت و دقت نیز در آن مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: رسانه‌ها باید در زمینه‌های مختلف کارشناس و متخصص داشته باشند تا قادر باشند به نیازهای متنوع جامعه در عرصه‌های مختلف جوابگو بوده و قادر به اعتمادسازی باشند.

وی با تاکید بر امر آموزش خبرنگاران رسانه‌ها افزود: در دنیای کنونی دیگر رسانه‌های آماتور نمی‌توانند جوابگوی نیازهای جامعه امروز باشند از این رو باید خود را با وضعیت در حال تغییر جامعه وفق دهند.

حجت الاسلام خدایاری گفت: رسانه‌ها باید نکته‌سنج و دقیق باشند و از پرداخت به مسایل حاشیه‌ای و بی‌ارزش که هیچ سودی برای مردم و جامعه ندارد، خودداری کنند و به هویت ملی و فرهنگ سازی در جامعه بپردازند.

در ادامه این مراسم از خبرنگاران شهرهای مهاباد، میاندوآب، بوکان، اشنویه، پیرانشهر، تکاب، سردشت و شاهین‌دژ با اهدای جوایزی تقدیر شد؛ در این مراسم رییس و نایب رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی، فرماندار و شماری از مسوولان ادارات مهاباد نیز حضور داشتند.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار امسال در سه منطقه شمال استان به میزبانی سلماس، مرکز استان به میزبانی ارومیه و جنوب استان به میزبانی مهاباد به صورت مجزا برگزار شد.  

در آذربایجان‌غربی ۱۲۰ نشریه به صورت مکتوب و ۵۴ پایگاه خبری به صورت الکترونیکی مجوز فعالیت دارند و ۳۵۰ خبرنگار نیز فعال هستند.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید که به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار»  نامگذاری کرد.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.