محمد دهقان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح از ابتدای امسال در وزارت صنعت، معدن و تجارت کلید خورده و آذربایجان‌غربی با ثبت نام ۳۲ واحد در این سامانه رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همه بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه تاپ از مزیت‌های این طرح استفاده کنند.

وی بیان کرد: طرح «تاپ» پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه بوده و وجود منابع انسانی غنی فرصتی برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

وی اظهار داشت: ایجاد، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بنگاه‌های اقتصادی، بهسازی و جهت‌دهی به بنگاه‌های تولیدی در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: اجرای این طرح ملی به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش آموخته و استاندارد کردن محصولات کمک می‌کند و تحولات اساسی در بخش صنعت کشور را ایجاد خواهد کرد.

دهقان اظهار داشت: همچنین تاکنون ۱۱۰ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان‌غربی گواهی تحقیق و توسعه / R&D / را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۵ واحد تولیدی صنعتی از اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن وتجارت پروانه تحقیق و توسعه دریافت کردند.

اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار «تاپ» به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش آموخته و استاندارد کردن محصولات خواهد انجامید و تحولات اساسی را در بخش صنعت استان و کشور ایجاد می‌کند.

طرح ملی تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) از چهار بخش دانشجوی تاپ، بنگاه، اساتید تاپ و سرباز تاپ تشکیل شده است.

در این طرح تلاش می‌شود که ارتباط بین دانشگاه و بخش تولید و جوانان علاقه‌مند به بخش اقتصادی و جویای کار بیشتر شود.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.