رسول جبرئیلی رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمینه دمای تکاب در شبانه روز گذشته  ۱۵ درجه بالای صفر گزارش شد، افزود: این شهرستان روز پنجشنبه نیز با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی را دارا بود.

وی بیان کرد: پس از تکاب، شهرستان پلدشت در شمال استان با ثبت بیشینه دمای مثبت ۳۱.۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ۱۷.۶ بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

رییس اداره هواشناسی تکاب اظهار داشت: چالدران نیز با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته را به خود اختصاص داد.

جبرئیلی ادامه داد: هوای تکاب فردا/ یکشنبه/ صاف و در ساعات بعدازظهر ابری و با وزش باد همراه خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده نیز وجود دارد.

تکاب از شهرستان‌های سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا و تابستان‌هایی معتدل و خنک دارد.
این شهرستان در فصل‌های پاییز و زمستان همواره جزو مناطق بسیار سرد و دارای یخبندان طولانی مدت آذربایجان‌غربی و کشور است و در فصل تابستان نیز همواره از شهرستان‌های خنک به شمار می‌رود اما دمای گرم‌ترین شهر استان به ندرت در تکاب ثبت می‌شود و ثبت بیشینه دما در این شهرستان در ۲ شبانه روز متوالی کمتر سابقه داشته است. 
۷۵۱۴/۳۰۲۰/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.