یدالله کارگرپیشه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازیکنان ایران ست‌های اول و دوم را با اشتباه فردی زیاد باختند در حالی که می توانستند با دقت عمل بهتری از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه این دیدار باید با نتیجه سه بر یک به سود ایران به پایان می رسید، بیان کرد: بازیکنان ایران از ست سوم به بعد قدرت و برتری خود را به رخ حریف کوبایی کشیدند و با ایجاد حاشیه امن و فاصله امتیازی بالا روندبازی را به سود خود بازگرداند و در این میان نقش سعید معروف به عنوان یک بازیکن طراح و بازی‌ساز قهار بسیار تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دریافت‌های کم اشتباه بازیکنان قدرتی و لیبروی جوان تیم ایران نیز موجب شد تا بازی سرعتی ایران به کار بیفتد و شاهد تماشای سه ست پیروزی بخش در گیم‌های سوم تا پنجم برای ایران باشیم.

پیشکسوت والیبال ایران در خصوص عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال در این دیدار گفت: برخی کارشناسان انتقاداتی در خصوص نحوه تعویض ها و گرفتن وقت استراحت بر این سرمربی وارد می کنند که به نظر من این انتقاد منصفانه نیست و نباید تلاش ها و زحمات کولاکوویچ را نادیده بگیریم.

کارگرپیشه، حضور سعید معروف، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور در لیست ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را افتخاری دیگر برای ارومیه دانست و افزود: امیدواریم ایران امسال نیز با کسب سهمیه، دومین حضور خود در المپیک را در کتاب تاریخ ورزش ایران ثبت کند.

در این دیدار تیم ایران با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان شد؛  میلاد عبادی‌پور پس از شفیعی با ۱۶ امتیاز دومین بازیکن امتیازآور دیدار ایران و کوبا بود.

رقابت‌های انتخابی المپیک در ۶ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب می‌کنند؛  بر اساس اعلام فدراسیون سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، محمدرضا موذن، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکن تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در این رویداد مهم جهانی (روسیه) هستند.

ایران در دومین دیدار خود امروز /شنبه ۱۹ مرداد/ ساعت ۱۷:۳۰ با مکزیک مسابقه دارد و فردا /یکشنبه ۲۰ مرداد/ از ساعت ۲۰:۳۰ مقابل روسیه میزبان به میدان می‌رود.

تیم ملی ایران در صورتی که نتواند در این مسابقات سهمیه المپیک را به دست آورد، باید دوباره در مسابقات انتخابی قاره آسیا شانس خود را امتحان کند،  مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی ماه امسال با حضور هشت تیم برتر این قاره برگزار می‌شود و در نهایت تیم قهرمان به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه می‌یابد.

شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده است که یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست، میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در گروه ۵، از ساعت ۱۷:۳۰ روز (جمعه) با مسابقه ایران و کوبا برگزار شد و  ایران در کمال ناباوری در ست‌های اول و دوم با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۸ بر ۲۶ شکست خورد اما در ادامه ست‌های سوم، چهارم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۰ به برتری رسید.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.