کارگاه آموزشی آشنایی با "حقوق زنان پیش از ازدواج و بررسی حقوق حمایت از خانواده "با هدف افزایش آگاهی و عمق بخشی به اطلاعات زنان جامعه با حضور اساتید مجرب برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق زنان پیش از ازدواج و بررسی حقوق حمایت از خانوا‌ده‌ گفت: این کارگاه آموزشی به منظور آشنایی بانوان با حقوق خود برگزار و محور اصلی ما آگاهی بخشی به جهت رسیدن به تحکیم بنیان خانواده و تقویت نهاد خانواده است .

علیلو اظهار داشت: با ایجاد تحول در زیرساخت های فرهنگی و ارزش های حاکم بر اجتماع و به موازات آن نهاد اقتصادی جامعه الگوهای نقش آفرینی اعضای خانواده دگرگون شده و در این فضای مواج حاصل از دنیای مجازی که همه خانواده ها را به تلاطم واداشته، صیانت از حریم خانواده  مستلزم تعمیق دانش حقوقی است.

وی افزود: اصلاح فرهنگ عمومی و بسترهای اجتماعی موثر بر تشکیل و استحکام خانواده، ارتقاء آگاهی فردی و ترویج حقوق شهروندی زنان نسبت به حقوق، شأن و منزلت و مسئولیت های فردی خانوادگی و اجتماعی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، ترویج سبک زندگی سالم روحی و جسمی و توانمندیسازی زنان و افزایش آگاهی های عمومی در حوزه حقوق شهروندی زن و خانواده مسیری است که باید برای تحقق اهداف مدنظر طی شود.

وی یکی از دلائل بالا رفتن آمار طلاق در کشور به دلیل نبود شناخت صحیح و کافی زوجین نسبت به حقوق فردی و اجتماعی و عدم ایجاد ارتباط درست بین زن و مرد اعلام کرد و اظهار داشت:  زوج های جوان و خانواده های آنها قبل از آغاز زندگی مشترک باید با مشاوره معتمد مشورت نمایند و با مشارکت در کارگاه های حقوقی نسبت به حقوق خود و خانواده اگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.