حسن کوماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه صاحبان این مشاغل طبق قانون بودجه مصوب مجلس، از ابتدای فروردین سال‌جاری مکلف به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی بوده اند.

وی با بیان اینکه برای ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی یا کارت‌خوان نیازی به حضور مؤدی در ادارات امور مالیاتی نیست، اظهار داشت: مؤدیان برای ثبت اطلاعات کارت‌خوان‌های خود و ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی فقط از طریق درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir  اقدام کنند.

وی بیان کرد: این افراد در اولین ماه پس از اینکه شناسه پایانه فروشگاهی یا کارت‌خوان بانکی خود را از طریق پیامک دریافت کردند، می توانند نسبت به بهره‌برداری از آن نیز اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای ثبت‌نام در سامانه ثبت مشخصات صندوق فروش، مؤدی باید  ثبت نام کد اقتصادی خود را تکمیل کرده و در وضعیت ۴۵ قرار گرفته باشد.

کوماسی گفت: مشمولان برای رفع ابهام و اشکال می توانند با مرکز پاسخگویی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

استفاده از کارت‌خوان توسط صاحبان حرفه های پزشکی از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان امور مالیاتی به شمار می‌رود که در این صورت می توان زمینه استفاده از ظرفیت مالیاتی این قشر را فراهم کرد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.