رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: مدیران ارشد دستگاههای اجرایی رسانه سازی را متوقف کنند و بدنبال رسانه مداری باشند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، یوسف پیربوداقی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شمال آذربایجان غربی که به میزبانی شهرستان سلماس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار به فعالین رسانه ای این استان و شهرستان گفت:امروز جامعه رسانه استان با مشکلاتی همچون اخلاق حرفه ای، مهارت و دانش پذیری و سواد رسانه ای، اثر گذاری و اثر پذیری در حوزه رسالت های اجتماعی و انسانی روبه روست که باید بدان ها توجه ویژه داشت.

وی  با تاکید بر اینکه با رسانه سازی مخالفیم، بیان کرد: مدیران ارشد دستگاههای اجرایی رسانه سازی را متوقف کنند و بدنبال رسانه مداری باشند و در برابر رسانه های مختلف آستانه تحمل بالا و توان برخورد یکسان با همه رسانه ها را داشته باشند.

پیربوداقی افزود: جای مرز و مرزبانی در رسانه های آذربایجان غربی خالی است و آنطور که باید به جنبه های مختلف ظرفیت های مرزی استانمان پرداخته نشده است و در همین راستا جشنواره رسانه، مرز و مرزبانی در اسفندماه در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد و انتظار داریم همه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی تولیدات باکفیت و پرمحتوایی در خصوص مسائل و رنج های حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی توسط نیروهای مرزبانی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی در این جشنواره ارائه دهند.

پیربوداقی اظهار کرد: رسالت رسانه ایجاد چالش درجامعه است و تحلیل مسائل باید بر مبنای اخلاق دینی و قانونمداری باشدو بعبارت دیگر چالش مثبت درجامعه رسالت غیرقابل انکار رسانه ها و مطبوعات است .

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به مبحث حقوقی رسانه ها اظهار کرد: بر اساس ارتباط و تفاهم نامه خانه مطبوعات با کانون وکلای آذربایجان غربی و ارتباط صمیمی این خانه با کنون مشاوران قضایی آذربایجان غربی، رسیدگی به امور مختلف پرونده های قضایی و مشاوره های مربوط به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات بصورت رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه وزارت ارشاد،ارائه هرنوع خدمات رسانه ای صرفا به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات خواهد بود و بیمه خبرنگاران نیز مشمول این آیین نامه می شود و درهمین راستا از همه خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان تقاضا داریم برای بهره مندی از خدمات مختلف مربوط به این حوزه حتما عضو خانه مطبوعات شوند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.