داریوش رضایی روز پنج‌شنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بود که این رقم ۱۰۰ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز طرح‌های عظیمی در حوزه فاضلاب آذربایجان‌غربی در حال انجام است که فاز سه تصفیه‌خانه ارومیه و فاز سه تصفیه‌خانه خوی از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب گلمان ارومیه نیز به بهره‌برداری رسیده که امیدواریم در هفته دولت امسال به صورت رسمی افتتاح شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی ارتقای کیفیت آب شرب را یکی دیگر از نتایج توجه ویژه دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر میزان استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی در شهرهای استان به حدود ۷۰ به ۳۰ رسیده است در حالی که این رقم طی چند سال گذشته برعکس بود.

رضایی گفت: ظرفیت تامین آب سطحی در ارومیه با استفاده از ۲ تصفیه‌خانه موجود بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که رقمی بسیار خوبی برآورد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند و این رقم در حوزه فاضلاب نیز ۶۵ درصد است.

وی با تبریک روز خبرنگار به کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: خبرنگاران انعکاس‌دهنده خدمات دولت در عرصه‌های مختلف بوده و نقش آنان در ایجاد امید و اعتماد بیشتر مردم به مسوولان غیرقابل انکار است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند ۴۲ شهر آذربایجان‌غربی از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان استفاده می‌کنند.

امروز /پنجشنبه/ سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار است.

۲۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.