سعید سلیمان‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات تیم‌هایی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری خودمختارنخجوان، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان، هندوستان، ازبکستان، سوئد، مراکش، نیجریه و روسیه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۳۵۰ ورزشکار خارجی و ایرانی در این مسابقات حاضر شوند، گفت: مسابقات در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان و در رشته‌های فول‌کنتاک، کیوان‌رولز، سلاح‌های نمایشی و فردی و شکستن اجسام سخت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران در قالب ۲ تیم منتخب «الف و ب» و با هدایت فرشید کریمی و کمال علیخواه از مربیان مجرب و باسابقه آذربایجان‌غربی در این دوره از رقابت‌ها حاضر می‌شود.

دبیر گروه بودو کشور گفت: فائق رافیف /Faeg rafiof/ رییس فدراسیون جهانی بودو میهمان ویژه این مسابقات در ارومیه خواهدبود.

سلیمان‌زاده افزود: ورود و پذیریش تیم‌ها و مراسم وزن‌کشی ورزشکاران روز ۲۳ مردادماه انجام می‌شود و مبارزه‌ها از صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ماه آغاز و شامگاه جمعه به پایان می‌رسد.

وی گفت: هفته گذشته نیز مسابقات قهرمانی بودو کشور با حضور ۵۰۰ بودوکار از ۱۳ استان کشور به مدت ۲ روز به میزبانی ارومیه برگزار شد.

وی بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها رزمی‌کارانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، تهران، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، کردستان، اردبیل، مازندران، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، خراسان‌شمالی، قم  و زنجان طی روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه به رقابت پرداختند که در پایان آذربایجان‌غربی به مقام قهرمانی رسید، تیم اصفهان بر سوی نایب قهرمانی ایستاد و آذربایجان‌شرقی به مقام سوم دست یافت.
دبیر گروه بودو کشور گفت: بر اساس نظر کمیته فنی، نفرات برتر به اردوی تیم منتخب بودو ایران دعوت شدند تا برای حضور در مسابقات ۲۰۱۹ اوراسیا که از ۲۳ تا ۲۵ مرداد ماه جاری به میزبانی ارومیه در سالن ۶ هزار نفری غدیر این شهر برگزار می‌شود، آماده شوند.

خرداد ماه سال گذشته با حضور رییس فدراسیون بودو جهان، احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیا و گروه بودو ایران اعطا شد و بر اساس آن عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب به عنوان رییس، دبیرکل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا معرفی شدند و در کنار آن احکام گروه رزمی بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی‌زاده نایب رییس و محمد سلیمان‌زاده به عنوان دبیر اهدا شد.  
گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی بر عهده دارد.  
رشته ورزشی بودو یکی از سبک‌های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.  
شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.