سرهنگ یوسفعلی ابراهیم‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، یک دستگاه خودرو تحویل داده شده و چهار دستگاه باقی مانده نیز به‌زودی تحویل این یگان می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته با ورود برخی اقلام و تجهیزات اطفای حریق گام های خوبی برای مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی برداشته شده ولی این امر کافی نیست و امیدواریم با تحویل این دستگاه ها شاهد تجهیز کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بخش در سال‌جاری باشیم.

وی ادامه داد: این خودروها مجهز به دستگاههای جدید و کامل اطفای حریق است که کارایی بسیار خوبی را برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای این اداره‌کل در قالب اکیپ های یگان حفاظت با تجهیزات کامل در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان آمادگی کامل دارند.

سرهنگ ابراهیم‌پور اضافه کرد: همراهی و مشارکت مردم از مهمترین عوامل مقابله با آتش‌سوزی های احتمالی در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان است و مردم می توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند.

وی با اشاره به وجود سامانه ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی از سوی مردم برای مقابله با هرگونه مشکل در منابع طبیعی آذربایجان غربی، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدامی توسط برخی افراد در این خصوص، با این شماره تماس بگیرند و اطلاع دهند.

وی گفت: امسال ۳۷ نقطه بحرانی و مستعد آتش‌سوزی که طی ۱۴ سال اخیر بیشترین حادثه را تجربه کرده، شناسایی و با ساماندهی نحوه اطفای حریق در این مناطق، برنامه ریزی‌های مناسب در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در ۱۴ سال گذشته بیش از چهار هزار هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی طعمه حریق شده است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی با ۱۴ خودرو مخصوص اطفای حریق و ۲۷ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش سوزی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد و از این مقدار ۱۰۱ هزار هکتار عرصه ی جنگلی است که در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد.

بروز آتش سوزی در تابستان در این عرصه ها به دلایل مختلف از جمله گرم شدن هوا و تاثیر آن بر گیاهان خشک و همچنین بی دقتی برخی افراد بیشتر می شود.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.