علیرضا ملامحمدی‌زاده روز چهارشنبه در دیدار با والی حکاریِ در ارومیه افزود: این امنیت با تلاش همه دست‌اندرکاران و نیروهای نظامی ۲ طرف حاصل شده و زمینه ارتقای روابط تجاری و مسافری را فراهم کرده‌ است.

وی اضافه کرد: همکاری‌های مرزی ۲ کشور و امنیت مناطق مرزی آذربایجان‌غربی و حکاری در سال‌های گذشته افزایش یافته و امروز آرامش قابل توجهی در این مناطق حاکم است.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی هیات ترکیه‌ای از جمله والی «حکاری» اظهار کرد: این دیدارها باعث برقراری روزافزون امنیت در ۲ طرف مرز می‌شود.

وی بیان‌کرد: برنامه‌ریزی‌های مفصلی از سوی آذربایجان‌غربی و شهرستان ارومیه در راستای ارتقای سطح امنیتی مرز ایران و ترکیه در این منطقه انجام شده که نتایج بسیار خوبی در کنترل معضلات مرزی داشته است.

والی حکاری ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در ارومیه گفت: مرزهای ۲ کشور ایران و ترکیه به‌ویژه بین استان حکاری و شهرستان ارومیه بسیار باثبات بوده است.

«ادریس آک‌بیک» /idris akbiyik/ افزود: ارتقای روابط بین ۲ کشور همسایه در دستور کار مدیران ارشد استان‌های آذربایجان‌غربی و حکاری قرار داشته و حساسیت ۲ طرف برای این امر ستودنی است.

والی حکاری ترکیه امروز /چهارشنبه/ در صدر هیاتی ‏میهمان فرماندار ارومیه است؛ عصر امروز نیز تفاهم‌نامه همکاری بین شهرستان ارومیه و استان حکاری ترکیه به امضا می‌رسد.

ایران و ترکیه ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک دارد و آذربایجان‌غربی از ایران با استان‌های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از ترکیه هم‌مرز است.

۲۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.