صادق قادری روز سه‌شنبه در جلسه تنظیم بازار مهاباد افزود: در سال‌جاری چهار هزار و ۵۹۹ مورد بازرسی از صنف‌های مختلف به صورت ۲ شیفت در صبح و بعدازظهر با مشارکت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان انجام شد.  

وی ادامه داد: در این مدت ۴۱۰ پرونده تخلف صنفی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.  

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد غذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.  

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: در همین مدت ۲۲۷ مورد شکایت از واحدهای مختلف صنفی از طریق شماره ۱۲۴ توسط شهروندان گزارش شده است.  

قادری با اشاره به تشکیل کارگروه های بازرسان غیربومی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این اکیپ های بازرسی شامل ۱۵ گروه نظارتی از شهرهای مختلف هفته آینده برای بازرسی و نظارت بر نحوه فعالیت اصناف به مهاباد مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون در شهرهای اشنویه، سردشت و پیرانشهر انجام شده، گفت: در طول یک روز بازرسی از سطح شهر سردشت ۲۵۴ مورد بازرسی انجام شده که ۱۲۷ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده در حالی که در طول امسال ۱۰۶ پرونده در این شهرستان تشکیل شده بود.

اجرای طرح نظارت بر بازار و واحدهای صنفی مهاباد در قالب گشت های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه دهنده کالا و خدمات در طول سال انجام می گیرد.  

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می دهند.

۲۰۹۳/۹۹۰۳/۳۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.