رحیم حب‌نقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رشته‌ها در زمینه تولید نهال، گل و گیاه زینتی و تولید قارچ‌های خوراکی است که نقش مهمی در مهار بیکاری در بخش کشاورزی این شهرستان خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امسال در این چهار رشته از طریق کنکور دانشجو پذیرفته می‌شود، افزود: تمام زیرساخت‌ها برای تدریس این رشته‌ها و سایر رشته‌های تحصیلی جدید و کاربردی متناسب با نیاز کنونی جامعه در این مرکز آماده است به طوری که پرورش آرتمیا نیز می‌تواند در این مرکز راه‌اندازی شود.
«حب‌نقی» با اشاره به اینکه برای پرورش آرتمیا نیازی به آب شیرین نیست، گفت: لجنی که به عمق ۶۰ متر در دریاچه ارومیه وجود دارد هنوز بر روی آن تحقیقی انجام نگرفته در حالی که بهترین ظرفیت برای پرورش آرتمیاست و مراکز دانشگاهی از تحقیق در روی این موضوع غافل شده‌اند.
وی بیان کرد: اگر مردم منطقه بدانند که لجن دریاچه ارومیه چه خاصیت‌های فراوانی دارد بدون شک در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه رسالت دانشگاه‌ها باید تغییر کند، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، باید تهدیدها به فرصت تبدیل شود و مراکز دانشگاهی هم زمانی پیشرفت می‌کند که به این مهم توجه کرده و به بطن جامعه سوق یابد تا با آموزش در رشته‌های نوین و مرتبط با نیاز جامعه، ثروت تولید کنند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون در کشور ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز دانشگاهی وجود دارد که از کشوری مانند چین که ۲ میلیارد نفر جمعیت دارد، بیشتر است؛ با این اوصاف همه در رشته‌هایی مانند پزشکی دوست دارد، تحصیل کنند که امکان اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان نیز ممکن نخواهد بود.
رییس دانشگاه ارومیه افزود: به همین خاطر در کنار سایر رشته‌ها در مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب، مرکز فنی و حرفه‌ای نیز دایر شده که رشته‌های مصوب نیز متناسب با نیاز جامعه هستند.
وی همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های نماینده این شهرستان‌ در مجلس شورای اسلامی بودجه این مرکز نیز امسال با اختصاص ردیف ملی از دانشگاه ارومیه مستقل شد.
رییس دانشگاه ارومیه اضافه کرد: این بودجه نسبت به سال‌های گذشته سه برابر افزایش یافته که بی‌نظیر است و کمک می‌کند این مرکز برای رشته‌های راه‌اندازی شده هیات علمی جذب کند.
وی همچنین در رابطه با درخواست اصحاب و فرهنگ و هنر میاندوآب در رابطه با راه‌اندازی رشته هنر در مرکز آموزش عالی شهید باکری این شهرستان، گفت: اگر سه نفر استاد با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری به عنوان هیات علمی جذب شوند، راه‌اندازی این رشته نیز میسر است.
مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب در پنج گروه آموزشی و در سه مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد با ۴۰ کادر آموزشی شامل ۱۶ نفر عضو هیأت علمی با مرتبه علمی استادیار و ۲۴ نفر عضو مدعو با مرتبه علمی استادیار، ۲۵ نفر کادر اداری، ۱۵ کلاس، ۱۱ آزمایشگاه و چهار کارگاه، یک سایت رایانه‌ای، یک لابراتوار زبان، یک سایت گلخانه، ۲ سالن مطالعه، ۲ سالن غذاخوری و سالن اجتماعات فعالیت دارد.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.