به گزارش ایرنا، محمود زمانی روز یکشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای تکاب افزود: زیرساخت‌ها و فضاهای بهداشتی و درمانی تکاب قدیمی بوده و پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست.

وی با اشاره به کمبود فضای مجهز بیمارستانی در این شهرستان افزود: با راه‌اندازی بیمارستان ۶۴ تختخوابی در دست احداث وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان بهبود یافته و شاخص‌های این بخش نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی تکمیل این بیمارستان را از مهمترین مطالبات مردم عنوان کرد و اظهار داشت: پیگیری برای تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان که از نیازهای درمانی منطقه است در اولویت‌ کاری این شهرستان قرار دارد.

زمانی افزود: رفع مشکلات احداث این بیمارستان امری بسیار ضروری است و تلاش می‌شود این امر با همکاری نماینده مجلس در تخصیص اعتبارات لازم، به موقع محقق شود.

فرماندار جدید تکاب در نخستین برنامه بررسی وضعیت زیرساخت‌های شهرستان در بیمارستان شهدای تکاب حضور یافت و از مرکز اورژانس و بخش‌های مختلف بستری این بیمارستان بازدید کرد و در جریان وضعیت امکانات و تجهیزات درمانی، حضور پزشکان متخصص و روند رسیدگی به وضعیت بیماران قرار گرفت.

کمبود تجهیزات درمانی، نبود پزشکان متخصص از جمله چشم پزشک، رادیولوژیست و ارتوپد و نبود فضای کافی درمانی کافی از مشکلاتی بود که در این بازدید مطرح شد.

بیمارستان فعلی تکاب بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در دهه چهل شمسی ساخته شده است.

عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکاب نیز از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و هم اینک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره برداری از آن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای محروم و کم برخوردار کشور است؛ بسیاری از اهالی این شهرستان به علت کمبود امکانات درمانی و پزشکان متخصص برای انجام کارهای پزشکی و درمان بیماران خود به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.