امیر بهزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح رایگان خدمات کلینیک دندانپزشکی در روستاهای این شهرستان با همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشک آذربایجان‌غربی و مشارکت مرکز بهداشت مهاباد اجرا شد.

وی ادامه داد: این کلینیک در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی در طول هشت ساعت در روز و به مدت ۹ روز همه خدماتی که در مراکز خدمات جامع سلامت قابل انجام است را به دانش‌آموزان این مناطق ارایه کرده است.

بهزاد اضافه کرد: در این طرح خدمات دندانپزشکی شامل ترمیم و پرکردن دندان، جرم‌گیری، سیلانت‌تراپی، کشیدن دندان، درمان پالپ زنده و سایر خدماتی که برحسب شرایط و نیاز بیمار ضروری بوده انجام شده است.

بهزاد با بیان اینکه این طرح برای دانش‌آموزان رایگان بوده اظهار داشت: خدمات دندانپزشکی در روستاها برای سایر افراد هم با تعرفه دولتی ارایه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: توجه به افزایش سطح سلامت دانش‌آموزان بویژه سطح سلامت دهان و دندان آنها نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود و در این ارتباط برنامه‌های ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از برنامه‌های مهم طرح تحول نظام سلامت است. 

مهاباد دارای بیش از ۴۱ هزار دانش آموز است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.