سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی از اشتغال بیش از 316 هزار نفر در در واحد های مختلف صنعتی،معدنی، صنفی و تجارت استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد دهقان در جمع خبرنگاران افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت یکی از حوزه های اشتغال آفرین در کشور است که در آذربایجان غربی تعداد 316 هزار و 300 نفر در واحد های مختلف صنعتی،معدنی، صنفی و تجارت مشغول بکار می باشند.

وی در ادامه بیان کرد: سهم ارزش افزوده صنعت استان 21 هزار و 826 میلیارد ریال ،ارزش افزوده معادن استان یک هزار و 396 میلیارد ریال و ارزش افزوده حوزه تجارت استان 33 هزار و 512 میلیارد ریال است.

دهقان همچنین عنوان کرد: در آذربایجان غربی تعداد 2 هزار و 325 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 56 هزار و 532 میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای 59 هزار و 500 نفر در حال فعالیت هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه معادن استان نیز تاکنون 208 فقره پروانه اکتشافی، تعداد 33 فقره گواهی کشف و تعداد 462 فقره پروانه بهره برداری با ایجاد اشتغال برای 5 هزار و 88 نفر صادر شده است.

وی به میزان ظرفیت استخراج و ذخیره قطعی مواد معدنی موجود در استان اشاره کرد وگفت: ظرفیت استخراج از معادن بهره برداری استان 15 میلیون و 864 هزار تن و ذخیره قطعی یک هزار و 143 میلیون تن است.

دهقان در خصوص وصول حقوق دولتی معادن نیز اذعان داشت: در چهار ماه نخست امسال مبلغ 278 میلیارد ریال از بابت حقوق دولتی معادن استان وصول و به خزانه واریز شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین در خصوص طرح های صنعتی در دست اقدام اضافه کرد: تعداد یک هزار و 428 طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 112 هزار و 365 میلیارد ریال در حال اجرا است که با به بهره برداری رسیدن این طرح های صنعتی برای 39 هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.