امیرعباس جعفری شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ساعت ۶ عصر امروز، بر اثر بارش شدید باران و تگرگ در مناطق مرزی سلماس، سیل در هفت روستای دیرعلی، سرای ملک، سیلاب، مغانجوق، صدقیان، حبشی و کنگرلوی این شهرستان واقع شد.

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از اطلاع ماموران در خصوص وقوع سیل، سازمان‌های امدادی عضو شورای مدیریت بحران در حوزه‌های تخصصی خود وارد عمل شدند.

وی بیان کرد: تاکنون فقط در روستای دیرعلی آبگرفتگی منازل روستایی گزارش شده و در سایر مناطق روستایی خسارات به باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و جاده‌های فرعی وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی ادامه داد: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت وارده و اقدام در راستای کاهش این خسارت هستند.

جعفری همچنین از مصدومیت ۲ نفر از ساکنان روستای دیرعلی بر اثر سیل امروز خبر داد و گفت: این افراد توسط اکیپ هلال احمر به مرکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تخلیه آب برخی از منازل روستای دیرعلی اضافه کرد: ۲۰ خانوار حادثه دیده در این سیل نیز به صورت اضطراری اسکان داده شده و تغذیه لازم برای آنان نیز فراهم شد.

برخی رسانه ها از وقوع سیل در برخی روستاهای خوی نیز خبر داده‌اند.

طبق برخی اخبار رسیده از این شهرستان، جاری‌شدن سیل به چهار روستای بخش قطور خوی خسارت زد؛ البته خسارت سیلاب تنها به اراضی کشاورزی و برخی تاسیسات زیربنایی بوده است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.