مسوول برگزاری مسابقات بسکتبال آشوریان جهان موسوم به «جام تموز» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات بسکتبال با حضور ۶ تیم در بخش مردان در سالن باشگاه آشور ارومیه به انجام رسید.

«هرمز میرهاج‌زاده» با بیان اینکه این مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، گفت: جمعه گذشته در آخرین روز از دیدارهای این رشته تیم «آشور ب» ارومیه با نتیجه ۶۴ بر ۳۶  «آشور الف» ارومیه را شکست داد و بر سکوی دوم ایستاد.

وی ادامه داد: به این ترتیب بر اساس رده بندی جدول مسابقات تیم های عراق، «آشور ب» ارومیه و «آشور الف» ارومیه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان از عصر روز سه‌شنبه، / ۹ مردادماه/ با حضور ۲۰۰ ورزشکار از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران در ارومیه آغاز شد و عصر روز /جمعه/ با برگزاری دیدارهای پایانی در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

این جشنواره در قالب ۲۰ تیم ورزشی در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از هفت تا ۱۱ مرداد ماه جاری برگزار شد.   
رقابت‌های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان در هفت رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، شطرنج، تنیس خاکی مردان و زنان و شنای بانوان برگزار شد.

«تموز» چهارمین ماه آشوریان و در بین آنان به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت مطرح است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می‌رسند.

جام تموز آشوریان از ۴۰ سال قبل هر ساله در شهر ارومیه برگزار شده است اما این جام از سال ۱۳۷۹ به بعد با دعوت از ورزشکاران خارجی به صورت بین‌المللی به انجام می رسد.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.