معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از دریافت تسهیلات وام ازدواج ۹۵ درصد متقاضیان در استان طی سال گذشته خبرداد.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسنی در نشست خبری بااصحاب رسانه که بمناسبت هفته ازدواج در سالن جلسات ورزش و جوانان استان تشکیل شد اظهار کرد: در سال ۹۷ از ۴۹ هزار و ۶۵۱ متقاضی وام ازدواج در استان، ۹۵ درصد وام خود را دریافت کرده اند.
وی بااشاره به هفته ازدواج تصریح کرد: شنبه ۱۲ مرداد، اول ذی الحجه آغاز هفته ملی ازدواج است و ازدواج ساده، مهربانی مفصل شعار امسال هفته ملی ازدواج انتخاب شده است.
وی بابیان اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ ازدواج در سطح کشور ثبت شده و سهم استان ۲۶ هزار و۲۸۰ مورد است افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ مورد طلاق در سطح کشور ثبت شده که سهم استان۶۸۰۶ است،همچنین آذربایجان غربی از لحاظ تعداد ازدواج در رتبه هفتم کشور و در طلاق در رتبه هشتم کشور قرار دارد.
حسینی در خصوص نسبت میزان ازدواج به طلاق تصریح کرد: در سال ۹۷ از هر ۱۰۰ ازدواج در سطح کشور ۳۲ طلاق نیز ثبت شده است و از هر ۱۰۰ ازدواج در سطح استان ۲۶ طلاق ثبت شده است.
حسینی در خصوص راهکارهای افزایش امار ازدواج تاکید کرد: الگو سازی از ائمه برای جلوگیری از تجمل گرایی و توجه بیشتر به ابعاد معنویی، برگزاری رایگان کارگاه آموزشی قبل از ازدواج برای خانواده بی بضاعت و کمک هزینه های مالی و وام های ازدواج و مسکن از جمله این راهکار ها هستند.  
 حسینی در خصوص اولین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات عروسی بیان کرد: این نمایشگاه در غالب ‌۴۸ غرفه و با حضور اصناف تشریفات، مزون، آتلیه، سفره عقد و گل آرایی از ۱۲ الی ۲۰ مرداد در محل مجموعه نمایشگاهی تالار شمس ارومیه برگزار خواهد شد که هر شب همراه با جشن خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.