اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی روند افزایشی دمای هوا امروز در استان آغاز شد و تا پایان هفته جاری در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به خروج امواج ناپایدار و کم‌دامنه از شمال آذربایجان‌غربی افزود: بر اثر فعالیت این امواج بارش باران در چند نقطه شمال استان روی داد که بیشترین مقدار آن در سلماس و به میزان ۲ دهم میلی‌متر بود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر و پلدشت با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۶ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۷ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه‌اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.