رسول جلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت کمبود گوشت مرغ و افزایش قیمت آن در آذربایجان شرقی تا ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ در این استان نیز افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به پیش‌خرید مرغ توسط شماری از اصناف تبریز از بازار آذربایجان غربی اظهار داشت: قیمت مرغ به بهای ۱۴ هزار تومان در سطح استان کنترل و تثبیت شده بود ولی انتقال غیرقابل کنترل مرغ تولیدی به آذربایجان شرقی موجب افزایش قیمت آن شده است.

وی با اشاره به اینکه مرغ تولیدی شمال استان و حتی شهرستان میاندوآب به آذربایجان شرقی منتقل می‌شود افزود: مکاتبات فراوانی با نهادهایی مثل نیروی انتظامی و فرمانداری در راستای جلوگیری از انتقال مرغ به خارج از استان انجام شده است تا از انتقال مرغ به خارج از استان جلوگیری شود.

جلیلی اضافه کرد: با اعمال محدودیت‌های پیش بینی شده در روزهای آینده قیمت مرغ در استان روند کاهش خواهد داشت.

در هفته جاری کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم شد؛ این درحالیست که آذربایجان غربی خود دارای بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری اعم از مرغ اجداد، تخم‌گذار و گوشتی است.

آذربایجان غربی دارای سه میلیون و ۳۶۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شامل ۶۲.۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند. 

7125/6185/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.