حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب « وقت سلام»  وحید طلعت از شاعران آذربایجان غربی با بیان اینکه بسیاری از شاعران از دست اهل بیت (ع) صله دریافت می کردند، افزود:  همچنین بسیاری از احکام دینی با زبان شعر در جامعه ترویج یافته است.

وی با اشاره به جایگاه شعرا در اشاعه موضوع مهم غدیر اظهار داشت: پس از اینکه پیامبر اسلام در غدیرخم،  حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند، این امر توسط شعرا با زبان شعر مطرح شد.

وی بیان کرد:  در بین رهبران دنیا نیز مقام معظم رهبری به شعر و شعرا احترام بسیاری قائل شده و برای شنیدن شعر آنان همواره جلساتی را برگزار می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد که موضوع شعر در استان ما رشد یافته و همچنین  خانه ادبیات نیز که قول شورای شهر است، راه اندازی شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: در کتاب «وقت سلام» اخلاق و عقاید و همچنین امامت و ولایت به خوبی مطرح شده است.

دراین مراسم کتاب «وقت سلام» اثر وحید طلعت از شاعران پرآوازه استان توسط نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسوولان استانی رونمایی شد.

این کتاب که چهارمین مجموعه نگاشته شده توسط وحید طلعت به شمار می رود، مجموعه شعرهای آیینی در مورد اهل بیت (ع) است.

وحید طلعت متولد ۱۳۶۰ بوده و در کارنامه ادبی خود آثاری چون «بعد از هزار سال»، «آب، باغ، آتش، وطن» و  «به لهجه سردار» دارد.

همچنین این شاعر خوش ذوق شاهین دژی،  جوایزی چون جایزه شعر جوان کشور در سال ۸۶ و ۸۷، جایزه قیصر امین پور در سال ۸۸ و جایزه کتاب سال شعر انقلاب در سال ۹۳ را کسب کرده است

همچنین در عرصه بین المللی نیز جایزه شعر مقاومت اسلامی (لبنان – سوریه)، جایزه کشتی آزادی یا ماوی مرمره (ترکیه) درسال ۱۳۹۰  و جایزه شعر بین المللی سیمرغ افغانستان در سال ۱۳۹۲ توسط این شاعر دریافت شده است.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.