فضل‌الله باقرزاده روز دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی آذربایجان غربی افزود: درخواست میزبانی این مسابقات از مدت‌ها قبل به فدراسیون جهانی اعلام شده است و قطعی شدن آن طی روزهای آینده مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه شهر ارومیه یکی از قطب های شمشمیربازی در ایران است، بیان کرد: این شهر همواره ملی‌پوشان مطرحی به تیم های ملی دختران و پسران تقدیم کرده است که موفق به کسب عناوین برتر آسیایی و بین المللی شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایطی برای ورزش ارومیه و استان آذربایجان غربی ایجاد شده تا با میزبانی مسابقات مختلف در سطوح آسیایی و جهانی ظرفیت و پتانسیل ورزشی و گردشگری خود را به نمایش بگذارد.

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: این رشته به همراه رشته هایی همچون کاراته، تکواندو، کشتی، وزنه برداری و دو و میدانی جزو ۶ ورزش شانس مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که مسوولان ورزش کشور باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

باقرزاده نبود پخش تلویزیونی مسابقات لیگ و قهرمانی کشور شمشمیربازی را از دلایل مهم نبود اسپانسر خصوصی و مغفول ماندن این رشته در کشور عنوان کرد و گفت: فدراسیون برای برگزاری این مسابقات با مشکلات فراوانی روبرو است و این امر موجب می شود قرارداد یک بازیکن حرفه ای شمشیربازی به جای یک میلیارد (همچون والیبال یا فوتبال) فقط ۲۰۰ میلیون ریال باشد.

مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی آذربایجان غربی روز دوشنبه با حضور رییس فدراسیون در ارومیه برگزار شد و آیدین رحمانی با کسب تمامی آرا (۱۷ رای) به مدت چهار سال سکان هدایت این هیات را بر عهده گرفت.

هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در استان آغاز کرد.

طاهر عاشوری شمشیرباز اسلحه اپه، سکینه نوری بانوی شمشیرباز اسلحه اپه و الهه قهرمانی بانوی شمشیرباز اسلحه فلوره از جمله ورزشکاران موفق استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه در ورزش‌های انفرادی به شمار می‌روند که تاکنون موفق شده‌اند ده‌ها مدال مختلف در مسابقات بین‌المللی و آسیایی را کسب کنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.