کیوان شیخی روز شنبه در جلسه کمیته راهبردی سرمایه گذاری مهاباد افزود: تالار منطقه‌ای بورس اوراق بهاردار برای مراکز استان‌ها کاربرد دارد اما به دلیل وجود نقدینگی و سرمایه‌های مالی زیاد سرگردان بخصوص در شهرهای مرزی راه اندازی این تالار می‌تواند زمینه توسعه یافتگی جنوب استان را فراهم کند.

وی ادامه داد: تالار بورس منطقه‌ای حداقل با 10 کارگروه تخصصی بورس فعالیت خود را در این شهرستان شروع خواهد کرد و می‌تواند نقدینگی موجود در شهرهای جنوب استان از جمله پیرانشهر، بوکان، مهاباد و سردشت را جذب خود کند.

وی با اشاره به لزوم آگاهی و فرهنگ سازی جهت هدایت سرمایه‌ها به بازار بورس بیان کرد: بازارهای سکه، ارز و ملک بیشتر سرمایه‌مردم را که باعث رکود و تورم می‌شود را در جامعه در اختیار گرفته است در حالی که سرمایه‌گذاری در بورس علاوه به رونق تولید می‌تواند مانع ایجاد تورم در جامعه نیز شود.

وی اظهار داشت: زمین مناسب برای احداث این تالار در مهاباد ارزیابی شده و در صورت توافقات صورت گرفته عملیات اجرایی راه‌اندازی تالار منطقه‌ای بورس در این شهرستان به زودی آغاز خواهد شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی سامانه پنجره سرمایه‌گذاری در استان گفت: در این سامانه تمام استعلامات مورد نیاز سرمایه‌گذار از اداره‌های ذیربط رصد می‌شود و چنانچه اخلالی در واگذاری زمین مشاهده شود از طریق این سامانه قابل پیگیری است.

حبیب تربتی ادامه داد: سرعت‌بخشی در پاسخ استعلامات در بخش‌های مختلف اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری امری ضروری است و چنانچه در این زمینه تعللی صورت و دستگاه اجرایی کوتاهی کند، مدیر آن باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: تعلل در پاسخ به استعلام‌ها مسیر توسعه و شتاب استان را کند کرده و این روند بدون شک در طرح‌های رونق تولید و اشتغال نیز اثر منفی می‌گذارد.

فرماندار مهاباد نیز با بیان اینکه مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این شهرستان باید با گره‌گشایی و تسهیل‌گری شتاب بیشتری به آن داده شود گفت: فرمانداری از طرح‌هایی که زمینه توسعه و اشتغال‌زایی برای منطقه را فراهم کند حمایت و استقبال خواهد کرد.

ایرج شجاعی افزود: با توجه به موقعیت این شهرستان و جاذبه‌های دیدنی آن طرح‌های گردشگری، صنایع تبدیلی و کشاورزی و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی طرح‌های اولویت‌دار به شمار می‌روند.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بازار بورس از مطمئن‌ترین و شفاف‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری است که با اطلاع‌رسانی درست نسبت به آن می‌توان سرمایه و نقدینگی سرگردان جامعه را به سوی فعالیت‌های اقتصادی مولد و مطمئن هدایت کرد.

9903

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.