محمدرضا شاملو روز شنبه در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای چالدران افزود: این میزان تا سال گذشته ۲۵۰ میلیون ریال بود که امسال ۱۵۰ میلیون ریال بیشتر شده که افزایش بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: با افزایش سقف تسهیلات، روند مقاوم سازی در روستاهای کشور می تواند شتاب خوبی بگیرد و زمینه بهبود وضع ایمنی روستاها نیز در برابر حوادث افزایش یابد.

وی بیان کرد: روستاییان می توانند با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، بخش قابل توجهی از هزینه های مقاوم کردن منازل خود را پوشش دهند که مشوق خوبی در این راستاست.

معاون عمران روستایی سازمان بنیاد مسکن کشور از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی روستاهای در معرض تهدید خبر داد و گفت: این امر برای پوشش هزینه های این بخش طراحی شده و در اختیار روستاهایی قرار می گیرد که مشکلات طبیعی آنان را تهدید می کند.

شاملو افزود: در حال حاضر اجرای طرح هادی در بیش از ۱۸ هزار روستای کشور انجام شده و ۲۲ هزار روستا نیز دارای طرح هادی است.

فرماندار چالدران نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر در هفت روستای بخش مرکزی و دشتک عملیات طرح هادی و بهسازی و آسفالت ریزی به صورت مشارکتی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها انجام ‌می گیرد.

حسن محمدزاده اضافه کرد: امسال برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

در این جلسه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی طرح‌های هادی ۶ روستای بخش مرکزی و دشتک چالدران بازدید و بر تکمیل اجرای این طرح‌ها قول مساعد داد.

نزدیک به ۶۰ هزار روستا در کشور وجود دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.