به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، محمدرضا حضرت‌پور در خصوص پیروزی تیم والیبال جوانان مقابل برزیل و صعود به فینال رقابت‌های جوانان جهان افزود: این پیروزی را به همه بازیکنان و کادر فنی تیم ایران تبریک می گویم،  بازی خیلی خوبی مقابل برزیل انجام دادیم و خیلی خوشحالم که این تیم را شکست دادیم چون در لیگ ملت ها به برزیلی‌ها باخته بودیم و این باخت یک حسرت بزرگ برای ما بود.
وی ادامه داد: بعد از اینکه در لیگ ملت ها به برزیل باختیم خیلی ناراحت شدیم اما در رقابت‌های جوانان جهان برزیل را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادیم و از این بابت خوشحالم. وی بیان کرد: برزیل تیم قدرتمندی است اما مقابل تیم ایران حرفی برای گفتن نداشت،  الان در فینال هستیم و کار ما هنوز تمام نشده و مقابل تیم ایتالیا هم کار سختی داریم امیدوارم این تیم شکست دهیم و قهرمان جهان شویم.
لیبروی تیم والیبال جوانان در مورد عملکردش مقابل تیم برزیل گفت: من برای بازی با برزیل خیلی انگیزه داشتم چون همانطور که گفتم در لیگ ملت ها به برزیل باخته بودیم.
حضرت پور در مورد اینکه تیم والیبال جوانان ایران برای اولین بار فینالیست رقابت های جوانان جهانی شده، خاطرنشان کرد: خوشحالم که با پیروزی مقابل برزیل تاریخ سازی کردیم. ما توانایی شکست ایتالیا را هم داریم و حق تیم ایران است که قهرمان شود.

تیم ملی جوانان ایران در حالی که از حضور پنج بازیکن ارومیه ای بهره می‌برد، شامگاه جمعه با پیروزی مقابل برزیل در دیدار نیمه‌نهایی، برای نخستین بار به دیدار فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۹ بحرین راه یافت.

امیرمحمد فلاحت‌خواه در پست پاسور، محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو، امیرحسین توخته بازیکن سرعتی زن، مرتضی شریفی بازیکن قدرتی و بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن، پنج والیبالیست ارومیه‌ای حاضر در رقابت‌های جوانان جهان هستند.

همچنین وحید صادقی به عنوان کمک مربی و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور به عنوان ۲ نماینده ارومیه‌ای تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

شریفی و توخته پارسال در لیگ ملت‌ها و قهرمانی بزرگسالان جهان به میدان رفتند و حضرت‌پور تا چند روز پیش در ترکیب تیم ملی ایران در مرحله نهایی لیگ ۲۰۱۹ ملت‌های والیبال حضور داشت، فلاحت‌خواه سابقه دعوت به اردوی تیم ملی بزرگسالان را دارد و سعادت نیز هم به عنوان بازیکن آینده‌دار در رده سنی نوجوانان ایفای نقش می‌کند.

ایران تاکنون فقط یک‌بار در سال ۲۰۰۷ به مدال برنز جوانان جهان دست یافته است اما بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی، همان کسانی هستند که در سال ۲۰۱۷ به قهرمانی نوجوانان جهان رسیدند و حالا به دنبال کسب افتخاری دیگر در یک رده سنی بالاتر هستند.

والیبال ایران در ۲ سال گذشته ۲ بار در کشور بحرین به قهرمانی رسیده است؛ در سال ۲۰۱۷ در نوجوانان جهان و در سال ۲۰۱۸ در جوانان آسیا و این بار امید می‌رود این کشور برای سومین سال پیاپی برای والیبال کشورمان خوش‌یمن باشد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان از ۲۷ تیر تا پنج مرداد به میزبانی منامه بحرین در حال برگزاریست و تیم والیبال جوانان ایران امروز شنبه /۵ مرداد ماه/  در دیدار فینال به مصاف تیم ایتالیا می‌رود و دیدار رده‌بندی نیز بین برزیل و روسیه برگزار می‌شود تا تیم های اول تا سوم این دوره از مسابقات مشخص شود.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.