سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم والیبال جوانان ایران در بازی نیمه نهایی رقابت‌های والیبال جوانان جهان از ساعت ۲۰:۳۰ جمعه در سالن اصلی مجموعه ورزشی «عیسی اسپورت» به مصاف تیم برزیل رفت و با کسب پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل این تیم حریف تیم ایتالیا در دیدار فینال شد.

افشین خدایاری با اشاره به اینکه قضاوت این دیدار را «ایگور پرواژنیک» از اسلواکی بر عهده داشت، بیان کرد: بهروز عطایی در این بازی تیمش را با ترکیب امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، امیرحسین توخته، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) به میدان فرستاد.

وی ادامه داد: در این دیدار جوانان والیبالیست ایران در سه ست پیاپی با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۷ به برتری رسیدند و مقتدرانه راهی فینال شد.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: امیرمحمد فلاحت‌خواه در پست پاسور، محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو، امیرحسین توخته بازیکن سرعتی زن، مرتضی شریفی بازیکن قدرتی و بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن، پنج والیبالیست ارومیه‌ای حاضر در رقابت‌های جوانان جهان هستند.

وی افزود: همچنین وحید صادقی به عنوان کمک مربی و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور به عنوان ۲ نماینده ارومیه‌ای تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

خدایاری اضافه کرد: شریفی و توخته پارسال در لیگ ملت‌ها و قهرمانی بزرگسالان جهان به میدان رفتند و حضرت‌پور تا چند روز پیش در ترکیب تیم ملی ایران در مرحله نهایی لیگ ۲۰۱۹ ملت‌های والیبال حضور داشت، فلاحت‌خواه سابقه دعوت به اردوی تیم ملی بزرگسالان را دارد و سعادت نیز هم به عنوان بازیکن آینده‌دار در رده سنی نوجوانان ایفای نقش می‌کند.

تیم ملی ایران در دور دوم مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و بحرین هم‌گروه بود و با ۲ پیروزی و یک شکست به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود.

امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکنی هستند که «بهروز عطایی»  سرمربی تیم ملی جوانان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کرده است.

ایران تاکنون فقط یک‌بار در سال ۲۰۰۷ به مدال برنز جوانان جهان دست یافته است اما بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی، همان کسانی هستند که در سال ۲۰۱۷ به قهرمانی نوجوانان جهان رسیدند و حالا به دنبال کسب افتخاری دیگر در یک رده سنی بالاتر هستند.

والیبال ایران در ۲ سال گذشته ۲ بار در کشور بحرین به قهرمانی رسیده است؛ در سال ۲۰۱۷ در نوجوانان جهان و در سال ۲۰۱۸ در جوانان آسیا و این بار امید می‌رود این کشور برای سومین سال پیاپی برای والیبال کشورمان خوش‌یمن باشد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان از ۲۷ تیر تا پنج مرداد به میزبانی منامه بحرین برگزار می‌شود؛  ایران در ۱۹ دوره گذشته فقط به یک مدال برنز دست یافته و در ۱۲ سال گذشته هیچ‌گاه نتوانسته است به جمع چهار تیم برتر مسابقات جوانان جهان راه پیدا کند.

تیم والیبال جوانان ایران امروز شنبه /۵ مرداد ماه/  در دیدار فینال به مصاف تیم ایتالیا می‌رود و دیدار رده‌بندی نیز بین برزیل و روسیه برگزار می‌شود تا تیم های اول تا سوم این دوره از مسابقات مشخص شود.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.