مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی گفت: در سال گذشته 9 میلیارد تومان در بخش مراتع آذربایجان غربی هزینه شده است.

میرصمد سیدموسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در حاشیه جشن ییلاق سلماس که در ییلاق زیارت این شهرستان برگزار شد،گفت: در سال گذشته 9میلیارد تومان در بخش مرتع آذربایجان غربی هزینه شده است که 3 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی، 5میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و یک میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی بوده است.

موسوی با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی در زمینه اجرای 6هزار هکتار طرح های بیولوژیکی شامل بذرکاری و ... هزینه شده است  افزود: اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در زمینه ساماندهی چرای دام در شهرستان   کنترل و نظارت بر مراتع صرف شده است.

موسوی اظهار کرد: ار محل اعتبارات استانی نیز برای برگزاری کلاسهای ترویجی حفاظت از منابع طبیعی و مراتع، احداث 60 دستگاه آبشخور در مراتع مختلف سطح استان و نیز مرمت 60 دهنه چشمه استفاده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی با اشاره به لزوم حراست از منابع خدادادی طبیعی اظهار کرد: نمی توانیم از آثار منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی خود غافل شویم زیرا منابع طبیعی نقش مستقیم در زندگی ما دارند و چنانچه از آنها غافل شویم صدمات زیادی به ما وارد می شود .

موسوی حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: برای توسعه منابع طبیعی و جلوگیری از نابودی آنها همه باید دست به دست هم بدهیم و به توسعه و فرهنگ سازی منابع طبیعی کمک کنیم .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.