نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی درامدهای دولت به نفت در سال جاری به ۱۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سیدهادی بهادری در سومین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در سال جاری که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد اصلاح ساختار بودجه را یکی از نیازهای اساسی کشور در مقطع فعلی دانست و تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه به منابع نفت یکی از جمله اصلاحاتی است که در نظام تنظیم بودجه کشور باید اعمال شود که کشورهای غربی نیز با تحریم های خود بیش از پیش این فرصت را در اختیار کشور قرار داده اند.
وی افزود: باید تلاش کرد که میزان وابستگی به نفت را در آینده نزدیک به صفر رساند و پرداختی های کارمندان نباید در گرو درامد نفتی کشور باشد.
بهادری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰هزار پروژه دولتی وجود دارد که دولت قادر به انجام آن ها نیست خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه ریزی فعلی بیش از ۳۵سال برای اتمام این پروژه ها زمان نیاز است.
وی افزود: بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰هزار پروژه دولتی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند که باید با حمایت سازمان های نظارتی روند واگذاری این پروژه های تسریع شود.
نماینده مردم ارومیه در خصوص کمبود قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی استان و کشور نیز گفت: تغییر رویکرد وزارت نفت در قبال تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی در سال جاری که به جای قیر پول نقد به دستگاه های ذی ربط پرداخت می کنند روند اجرای پروژه های عمرانی را با مشکلات جدی مواج ساخته است.
وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی بیشتر در خصوص محل پرداخت و هزینه کرد ارز ۴۲۰۰تومانی نیز گفت: دیوان محاسبات باید ورود مؤثری در این بخش داشته باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.