رئیس سازمان فضایی ایران از ایجاد ۴ ایستگاه ماهواره ای در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ مرتضی براری در دیدار با استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در استان از توسعه و ایجاد ۴ ایستگاه ماهواره ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از این ایستگاهها با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در شهرستان سلماس ایجاد می شود.

براری با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره ای و سرویس دهی به ماهواره های دیگر کشورها و نیز اشتغال زایی افزود: ایجاد زیرساختهای فضایی و توسعه ایستگاههای زمینی ماهواره ای در اولویت برنامه های سازمان فضایی ایران است.

وی با اشاره به جایگاه مهم آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان فضایی ایران مقدمات همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شروع کرده که توانمندسازی آذربایجان غربی در صنعت فضایی می تواند در تقویت این همکاریهای منطقه ای بسیار موثر باشد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از دستاوردهای فضایی کشور که موجبات تقویت اقتدار ملی را در پی دارد تصریح کرد: آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از نیروی انسانی خلاق و ظرفیتهای خاص طبیعی نیازمند نقش آفرینی جدی تر سازمان فضایی ایران بویژه در بحث پایش محصولات کشاورزی و معادن است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.