سرپرست سازمان‌صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای طرح تاپ باعث نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه با هدف اشتغال پایدار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد دهقان امروز در همایش طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار اظهار کرد: این طرح با کمک سه بخش دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که در صورت تمایل دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند، اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح دانشجویانی دارای تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه‌های خود را در قالب مسئله محور انجام دهند و اعضای هیات علمی که مایل باشند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه‌های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، اجرا می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه با اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار از دانشجویان و نخبگان علمی به عنوان نیروی انسانی دانش‌پایه بهره گرفته می‌شود، گفت: از سوی دیگر استادان دانشگاه به جای سفر به خارج از کشور، فرصت مطالعاتی خود را می‌توانند برای حل مشکل یا تولید کالایی بر مبنای علمی در یک واحد تولیدی صرف کنند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح تاپ دوره پسادکتری صنعتی قابل تعریف است،بیان کرد: دانش‌آموختگان دکتری در این طرح می‌توانند به جای رفتن به دنبال شغل،یک‌‌سال را در یک واحد تولیدی برای تولیدکردن یک کالا صرف کنند و در بسیاری موارد نیز در آخر جذب واحد تولیدی می‌شوند. 

این مقام مسئول  یادآور شد: تجربه نشان داده است حدود 90 درصد از دانشمندانی که دوره پسادکتری خود را در صنایع می‌گذرانند در واحدهای تولیدی ماندگار می‌شوند، زیرا اثرگذاری بیشتری دارند و از طرفی، صاحبان صنایع به دنبال نخبگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.