نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات 25 قلم کالای اساسی به معنای حمایت از تولیدات خارجی است و اصناف دچار بیکاری مزمن شده‌اند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهروز برزگر کلشانی در همایش ملی روز اصناف که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد  با اشاره به اینکه در کشور و استان برای هر 27 نفر یک واحد صنفی وجود دارد اظهار کرد: این آمار نگران کننده است چون با توجه به اینکه قدرت خرید مردم نیز پایین آمده و از یک سو نیز شاید مردم در عرض چند ماه و یا چند سال به یک کالا نیاز داشته باشند، بنابراین، وضعیت معیشتی اصناف نیز تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد .

برزگر با تاکید بر اینکه نقدینگی در بخش صنعت و کشاورزی باید به سمت تولید سوق یابد، بیان کرد: نزدیک 14 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات 25 قلم کالای اساسی همچون برنج و گندم و گوشت در نظر گرفته شده در حالی که این به معنای حمایت از تولیدات خارجی بوده و باید از تولید داخلی حمایت شود .

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط ایده‌آل اصناف به یک نوع بیکاری مزمن و ساکت مبتلا شده‌اند تصریح کرد: برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی، مردم باید توانمند شوند تا بتوانند به راحتی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند .

برزگر به لزوم افزایش اختیارات استاندار آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌غربی استانی مرزی بوده و با چهار کشور همسایه است، بنابراین باید از این شرایط برای ترانزیت کالا استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی قاره‌های آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند، باید اختیارات لازم به استان داده شود چون مدیریت، توانایی، ظرفیت، قدرت و تخصص در آن وجود داشته بنابراین هم می‌توان استان خود و هم سایر استان‌ها را تغذیه کرد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.