معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از فعالیت 464 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، پریسا عابدپوردر جمع خبرنگاران  گفت: در حال حاضر در آذربایجان غربی تعداد 464 واحد معدن بهره برداری در حال فعالیت است که با به بهره برداری رسیدن معادن دارای گواهی کشف امسال افزایش چشمگیری خواهیم داشت.

وی همچنین در ادامه افزود: در استان تعداد 210 معدن دارای پروانه اکتشاف در حال اکتشاف و ذخیره سنجی است.

عابدپور در خصوص معادن دارای گواهی کشف نیز اظهار کرد: تعداد 32 معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی 6 میلیون و 523 هزار تن در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص سه ماهه نخست سالجاری بیان کرد: در سه ماهه نخست سالجاری تعداد 25 فقره پروانه اکتشاف و تعداد 7 فقره گواهی کشف با سرمایه گذاری 6 هزار و 882 میلیون ریال صادرشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدن سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال تعداد 6 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج 149 هزار و 200 هزارتن و با ایجاد اشتغال برای 82 نفر به صورت مستقیم صادر شده است.

وی با اشاره به معادن باریت مهاباد گفت: معادن باریت شهرستان مهاباد با استخراج سالانه بیش از 36 هزار تن ماده معدنی باریت برای 171 نفر موقعیت مستقیم شغلی ایجاد کرده که بیشترین کار برد ماده باریت در اکتشافات چاه های نفت و گاز می باشد و مقداری هم در صنایع شیشه و صنایع شیمیائی مصرف می شود.

عابد پوربا اشاره به اینکه از طرح های زیربنایی پیش بینی شده از محل درآمدهای فعالییت های معدنی در استان 19 کیلومتر جاده دسترسی به معادن شمال استان آماده بهره برداری است تصریح کرد: این جاده از سه راهی ایواوغلی تا معادن منطقه دول کندی به طول 19 کیلومتر اجرا و به اتمام رسیده است که با افتتاح این جاده روستا های سیه باز و دول کندی و ... نیزاز جاده اسفالت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در آذربایجان غربی تا کنون حدود 60 کیلومتر راه دسترسی به معادن استان با هزینه ای بالغ بر 323 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.