معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از پیش بینی 46 مرکز مجاز برای خرید و فروش میوه های فصلی استان خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، رضا حسینی در جلسه ساماندهی مراکز خرید و فروش میوه های فصلی در حاشیه جاده ها که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، افزود: خرید و فروش میوه در حاشیه جاده ها، علاوه بر اینکه غیربهداشتی است و تعرض به حریم جاده محسوب می شود، منجر به برخی تصادفات جاده ای نیز می شود که ضرورت دارد امسال با کمک دستگاههای ذیربط و مراجع قضایی جلوی این امر گرفته شود.
وی ادامه داد: در همین راستا به تعدادی از واجدین شرایط مجوز داده خواهد شد که در مراکز مجاز اقدام به خرید و فروش میوه های فصلی نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار همکاری کارخانجات صنایع تبدیلی در خرید تولیدات کشاورزان استان شد و افزود: با کارخانجاتی که همکاری و همراهی لازم را این خصوص نداشته باشند و با خرید میوه جات ناسالم و غیربهداشتی به بازار لطمه بزنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
حسینی در رابطه با تولید محصول گوجه فرنگی در استان افزود: از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم برای صادرات گوجه فرنگی تولیدی استان صورت گیرد تا بتوانیم از مازاد این محصول، برای استان ارزش افزوده ایجاد کنیم.
وی همچنین زمینه سازی برای توسعه صادرات گیلاس تولیدی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه اندازی خطوط سورتینگ و بسته بندی گیلاس می تواند به توسعه صادرات این محصول کمک شایانی کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.