فرماندار سلماس گفت: مهاجرت از روستا به شهر سکونتگاههای غیر رسمی را گسترش داده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری در مراسم گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها که با حضور مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری سلماس برگزار شد، با گرامیداشت این روز و اشاره به منشا مشکلات شهرداریها و دهیاری ها، گفت: قبل از انقلاب اسلامی درصد جمعیت کشور 70 در روستا و 30 در شهر بود ولی اکنون برعکس شده است و این مهاجرت گسترده مشکلات عدیده خدماتی و... در سطح شهرها بوجود اورده و روستاها و میدان تولید خالی کرده و درعوض سکونتگاه های غیررسمی و معضلات اجتماعی را افزایش داده است .

اصغری بیان کرد: نیازمند مهندسی معکوس در ترکیب جمعیتی شهر و روستا برای بازگشت روستاییان به روستاها هستیم تا هم چرخ تولید بچرخد و هم توازن خدمات رسانی در شهر فراهم شود.

وی افزود: شهرداران و دهیاران باید نگاه حکیمانه و آسیب شناسانه نسبت به مسائل جاری در شهر و روستا داشته باشند و جدای از راه حل های زودبازده، به فکر ایجاد تحولات عمیق و ماندگار باشند.

اصغری بیان کرد: شهر، شهروند و شهردار و نیز روستا،روستایی و دهیار مثلث توسعه و ابادانی در شهر و روستا هستند که باید به تعمق بخشی ارتباط بین ارکان این توسعه توجه بیش از پیش شود.

فرماندار سلماس با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت اجرای طرح های هادی و تفصیلی و گردشگری و جلب مشارکتهای مردمی در توسعه شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: دهیاران  در حوزه ایجاد و اجرای طرح های اقتصاد محور در روستاها تلاش کنند؛ چراکه با شکوفایی اقتصادی در روستاها خواهیم توانست از قسمت عمده ای ازمهاجرت ها به شهر جلوگیری کنیم.

اصغری در این مراسم با اعلام خبر سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی به سلماس اظهار کرد: بحث کمبود تعداد تخت های درمانی برای پاسخگویی به جمعیت سلماس و بیمارستان نیمه کاره این شهرستان از مطالبات بحق مردم سلماس است و در همین راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوهفته دیگر در سلماس حضور خواهند یافت تا از نزدیک درجریان کار بیمارستان نیمه کاره سلماس قرارگرفته و پیگیری های لازم برای ساخت، اتمام و بهره برداری از این بیمارستان صورت گیرد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.