مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان خبرداد.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی تصریح کرد: دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از 26 تا 29 مرداد ماه در ارومیه برگزار می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا تصریح کرد: اقداماتی از قبیل تدوین پکیچ و شرایط شرکت در جشنواره، چاپ پوستر و اقلام تبلیغاتی ،اطلاع رسانی به ادارات کل استانی و گروههای فرهنگی- هنری استانها، هماهنگی با مدیریت امور نمایشگاههای استان، تبلیغ  و تبیین اهمیت موضوع برای فعالین و شاغلین صنف گردشگری استان از جمله اقدامات انجام شده است.

جباری با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان در سال گذشته در ۱۴۰ غرفه برپا و انواع محصولات و صنایع دست ساز استانهای مختلف عرضه شد اظهار کرد: وجود هنرمندان توانمند و صنایع دستی متنوع در استان زمینه را برای اشتغالزایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان استقبال از اولین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی مثال زدنی بود و از استانهای مختلف در این فستیوال شرکت کردند افزود: کالاها و محصولات ارایه شده در پنجمین  نمایشگاه شامل رشته های مختلف صنایع دستی از قبیل گلیم، چرم، رودوزی های سنتی، بافتنی ها، شیشه گری، سنگ های قیمتی، اقلام تزئیناتی و رشته های چوبی بود که استقبال خوبی نیز ازاین محصولات شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از سیاستهای اصلی سازمان مرکزی، توسعه گردشگری مناطق شمالغرب کشور است اظهار کرد: آذربایجان غربی در حوزه گردشگری روستائی و عشایر، بوم گردی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی حرفهای زیادی برای گفتن دارد و از پتانسیل های بالائی برخوردار است و این جشنواره  می تواند فرصت مناسبی برای معرفی این استعدادها و توانائیها باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.