عکاس خبرگزاری ایسنا آذربایجان غربی در نخستین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه تجلیل شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی در  نخستین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه از سهیل فرجی عکاس خبرگزاری ایسنا در بخش تک عکس تجلیل شد.
 احمد زاده رئیس اولین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه در آیین اختتامیه این جشنواره که در سالن آمفی تئاتر شهرداری برگزار شد افزود: در اولین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه ۱۳۵ عکاس در دو بخش مجموعه و تک عکس شرکت کرده‌اند که حاصل تلاش آنها ارسال ۱۰۱۲ عکس به دبیرخانه بود.
 وی افزود: ۴۳ نفر نیز در بخش عکاسی با موبایل با ۱۵۸ عکس شرکت کرده‌اند که بر اساس نظر هیئت داوران فقط ۷ عکس شایسته‌ی حضور در مرحله نهایی و مسابقه بودهند که از میان آثار ارسالی نهایتا از سه نفر به عنوان اثر  برتر و سه نفر شایسته تقدیر و یک نفر نیز در حوزه عکس موبایلی تجلیل می شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره را انتقال نشاط ناشی از احیای دریاچه ارومیه در بین اذهان عمومی اعلام کرد.
دوستی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه نیز در این مراسم بهبود وضعیت دریاچه ارومیه پس از سپری شدن روند خشکی آن و ایجاد شور و نشاط بین مردم به این واسطه را از دلایل انتخاب دریاچه ارومیه به عنوان‌موضوع جشنواره عکس عنوان کرد و گفت: عکسهای تهیه شده نشان از برگشت طراوت به دریاچه بوده که عکاسان با لنز خود توانستند این شور و هیجان و طراوت طبیعی را به نمایش گذارند.
وی بااشاره به به قدرت عکس در بیان مطلب تصریح کرد: اقدامات فراوان و پروژه های متعددی در راستای احیای دریاچه ارومیه در دست اقدام است که میتواند موضوع عکاسی های بعدی عکاسان نیز باشد.   دوستی بابیان اینکه عکاسی ظرفیت و پتانسیلی برای بیان واقعیتهای جامعه است گفت: امید است جشنواره های اینچنینی تداوم داشته باشد و پیوستهای فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نیز به سوژه های عکاسی تبدیل شود.
به گزارش ایسنا؛ در بخش تک عکس مهدی سعادت از ارومیه،مهدی پور نصر از آذربایجان شرقی و مجتبی اسماعیل زاد از ارومیه به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم در این جشنواره شدند.
در بخش موبایلی نیز مینا نوعی از آذربایجان شرقی رتبه اول را کسب کرد.
همچنین در بخش تک عکس از سهیل فرجی از ارومیه ،اکبر رفاهی از ماکو، و هادی پناه زاده از آذربایجان شرقی همچنین در بخش موبایلی از کیوان جعفری از مازندران تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.